q1 

президент

вру

pzb1 1

 пробиз

urad portal


Бердянська районна рада ухвалила звернення

1116009919 5d08b2b553763На сорок шостій (позачерговій) сесії Бердянської районної ради, яка відбулася 24 липня 2020 року, депутати ухвалили звернення до керівництва держави щодо вкрай незадовільної ситуації, яка склалася як на дорогах Бердянського району, так і України в цілому.

 

 

           Звернення

Бердянської районної ради VII скликання до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, щодо вжиття всіх необхідних заходів та залучення представників відповідних структур та правоохоронних органів до вирішення питання контролю за обмеженням руху великовагового транспорту дорогами місцевого значення

 

         Органи місцевого самоврядування роблять усе можливе для збереження технічного стану доріг місцевого значення, які знаходяться на балансі відповідних сільських та селищної рад. Щодня дороги загального користування державного і місцевого значення використовують тисячі українських громадян. Завдання органів місцевого самоврядування зробити все від них залежне, аби дороги були не лише комфортними, але, насамперед, безпечними. Однак, в останні часи, ми спостерігаємо негативну практику з боку не доброчесних перевізників вантажів, які, користуючись відсутністю контролю з боку органів державної влади, везуть вантаж тільки-но відремонтованими дорогами, допускаючи значне перевантаження. Це призводить до вкрай негативних результатів, які не потребують додаткового підтвердження або аналізу, - дороги наглядно розбиті вантажними автомобілями. Гроші, виділені з державного і місцевих бюджетів на ремонт та утримання доріг, витрачені дарма.

Діюче законодавство запровадило механізм габаритно – вагового контролю з метою збереження автомобільних доріг, який покладено на Укртрансбезпеку, її територіальні органи та уповноважені підрозділи Національної поліції.

Статтею 41 Закону України «Про дорожній рух» від 30.06.1993 р. № 3353-ХІІ (далі – Закон) визначено, що порядок початку руху, зміни руху за напрямком, розташування транспортних засобів і пішоходів, осіб, які рухаються в кріслах колісних, вибору швидкості руху та дистанції, обгону та стоянки, проїзду перехресть, пішохідних переходів і залізничних переїздів, зупинок транспортних засобів загального користування, користування зовнішніми світловими приладами, правила пересування пішоходів, осіб, які рухаються в кріслах колісних, проїзд велосипедистів, а також питання організації руху та його безпеки регулюються Правилами дорожнього руху(далі – ПДР), що затверджуються Кабінетом Міністрів України. При цьому нормативи та правила перевезення вантажу визначені розділом 22 п. 22.5 Постанови Кабінету Міністрів України «Про правила дорожнього руху» № 1306 від 10.10.2001р.За спеціальними правилами здійснюється дорожнє перевезення небезпечних вантажів, рух транспортних засобів та їх составів у разі, коли хоч один з їх габаритів перевищує фактичну масу понад 40 т (для контейнеровозів — понад 44 т, на встановлених Укравтодором і Національною поліцією для них маршрутах — до 46 т). Забороняється рух транспортних засобів з навантаженням на вісь понад 7 т або фактичною масою понад 24 т автомобільними дорогами загального користування місцевого значення. Повноваження Національної поліції у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху зафіксовані статтею 523 Закону. Додатковий алгоритм дій та повноваження Національної поліції України під час здійснення габаритно-вагового контролю для збереження автомобільних доріг загального користування визначені Постановою Кабінету Міністрів України від 27.06.2007 № 879.

 На сьогодні ПДР вже визначено, що дороги місцевого значення не придатні для руху по них великовагових автомобільних транспортних засобів (обмеження загальної маси до 24т.) і дані транспортні засоби повинні рухатися по встановленим маршрутам та не мають права з’їжджати на дороги місцевого значення. Практично кожен великоваговий автомобіль, який з’їхав з маршруту (дороги державного значення), - є порушником ПДР, а, його водій (власник) повинен бути притягнутий УПОВНОВАЖЕНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ до адміністративної відповідальності. Притягувати до відповідальності за дане порушення необхідно не лише водія, а й власника даного транспортного засобу. Наприклад, «чисту» вагу (без вантажу та заправки експлуатаційними матеріалами), на зупинений великоваговий автотранспорт, можливо визначити згідно його технічного паспорту, за допомогою мережі Інтернет. Якщо чиста вага автомобіля або з заправкою експлуатаційними матеріалами буде складати більше 20-30 тон, то рух такого автомобільного транспортного засобу, навіть «порожняком» по дорогах місцевого значення, (а це майже всі дороги між селами та в населених пунктах), заборонений ПДР. Контроль за цим і зараз повинна здійснювати поліція з обов’язковою фото- та відеофіксацією доказів.

Згідно ст. 10 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування» від 17.11.2016 № 1764-VIII - органами, що здійснюють управління автомобільними дорогами загального користування, є:

         - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства;

         - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення.

Відповідно до ст. 11 Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування» від 17.11.2016 № 1764-VIII - до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства, належать: формування державної політики у сфері дорожнього господарства та забезпечення управління автомобільними дорогами загального користування; забезпечення нормативно-правового регулювання у сфері дорожнього господарства, нормування у сфері будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування згідно із Законом України «Про будівельні норми» та іншими актами законодавства, розроблення пропозицій щодо їх удосконалення та внесення в установленому порядку проектів законодавчих актів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України; розроблення заходів щодо інтегрування автомобільних доріг загального користування в міжнародну мережу автомобільних доріг та забезпечення гармонізації технічних норм і правил з вимогами міжнародного законодавства.

До повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, належать: розроблення пропозицій щодо формування та реалізації державної політики (стратегії) у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, програм розвитку дорожнього господарства; організація будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг загального користування державного значення відповідно до державних будівельних норм і стандартів, а також переліків об’єктів та обсягів бюджетних коштів на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт автомобільних доріг загального користування, затверджених Кабінетом Міністрів України; забезпечення належного маршрутного орієнтування користувачів автомобільних доріг загального користування державного значення; забезпечення сталого функціонування автомобільних доріг загального користування державного значення; здійснення контролю за станом автомобільних доріг загального користування державного значення, виявлення аварійно-небезпечних місць (ділянок) та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод і здійснення заходів щодо їх ліквідації; забезпечення фінансування та розвитку мережі автомобільних доріг загального користування державного значення; внесення пропозицій щодо формування та реалізації державної політики з питань безпеки дорожнього руху; розроблення та участь у реалізації заходів з безпеки дорожнього руху.

Однак, на думку депутатського корпусу Бердянської районної ради, існуючі повноваження не вирішують проблеми, пов’язаної з рухом перевантажених автомобілів як дорогами Бердянського району, так і України в цілому. Залучення уповноважених підрозділів Національної поліції України у тих частинах руху, які не охоплені місцями здійснення габаритно – вагового контролю (ГВК), не дає змоги зрозуміти алгоритм дій правоохоронних органів в умовах відсутності відповідних владних повноважень. Підсумовуючи викладене, можна сказати, що представнику правоохоронних органів в умовах контролю за ваговими автомобілями, достатньо звіряти показники технічної характеристики транспортного засобу (вага, об’єм кузова, тощо) і наявного подільного вантажу без залучення відповідних вимірювальних приладів. Зрозуміло, що для цього вкрай необхідним кроком є переосмислення функцій органів поліції шляхом внесення змін до законодавства України.

Надалі в законодавстві бажано передбачити для представників Національної поліції України здійснення ГВК методом експрес-розрахунку наявного подільного вантажу по об’єму кузова та питомої ваги (все це є в технічних характеристиках автомобіля та відображено в мережі Інтернет). Згідно цих розрахунків, підтвердженими фото-відео доказами, виписувати протокол про адміністративне правопорушення.

Як відомо, рух асфальтною дорогою забороняється, якщо температура повітря сягає 28 градусів по Цельсію в тіні. Влітку температура повітря в день досягає близько 40 градусів, при цьому прогріваючи відкриті ділянки асфальтного покриття до 70 градусів (при розм’якшенні асфальту більше 60 градусів). Це при тому що великовагові автомобілі їдуть автошляхами практично цілодобово, порушуючи правила дорожнього руху, тому водії повинні бути притягнуті до адміністративної відповідальності. Про яке збереження відремонтованих чи нових доріг тоді можна говорити у даному випадку!?.

Бердянська районна рада просить Вас вжити всіх необхідних заходів та залучити представників відповідних структур та правоохоронних органів до вирішення питання щодо контролю за обмеженням руху великовагового транспорту дорогами місцевого значення, а також виробити та прийняти необхідні законодавчі акти, які зроблять неможливим злочинне руйнування доріг, побудованих та відремонтованих за кошти бюджетів усіх рівнів.

Укртрансбезпека ніколи, без залучення правоохоронних органів, не наведе ладу на дорогах України. Правильна державна стратегія «Велике будівництво доріг», стане великим по затратам, але нікчемним по результатам, якщо не навести порядок в експлуатації автомобільних доріг та не перекласти левову частину транзитного (далекобійного) перевезення вантажів на Державне підприємство «Укрзалізниця».

Бердянська районна рада сподівається на Ваше розуміння з даного питання та вжиття необхідних заходів з адаптації українського законодавства до умов сьогодення, розроблення відповідних важелів, механізмів та алгоритмів дій, інтеграцію нових методичних та методологічних засад боротьби нашої держави з руйнуванням автошляхів.

Сподіваємось на розуміння та позитивні рішення в масштабах держави з даного питання.

«Звернення прийняте

на 46 (позачерговій) сесії

Бердянської районної ради

сьомого скликання 24.07.2020р.»